SEYİTNİZAM KONAKLARI
ELİT YAPI

‘’UYGULAMA YASAL ANCAK ETİK DEĞİL’’

KÜLTÜR 30.04.2010 - 23:30, Güncelleme: 30.04.2010 - 23:30
 

‘’UYGULAMA YASAL ANCAK ETİK DEĞİL’’

İlçe belediyeleri, kaldırım ve yol çalışmalarının faturalarını vatandaşın sırtına yüklemeyi alışkanlık haline getirdi

Yıllar önce yapılan yaya yollarının, asfaltın, hatta yamaların parası bile İstanbullulardan isteniyor. Hem de talep edilen rakamlar hayli yüksek. Bu konuda en büyük Tepkiyi Bakırköy göstermiş ve Başkan geri adım atmak zorunda kalmıştı. Hatta Bakırköy Belediye Başkanı Ateş Ünal Erzen tarihinde yapmış olduğu açıklamada şunları söylemişti; "Vatandaşın eline ulaşan makbuzların çok büyük bir kısmın ı tahsil etmedik, bundan sonra da etmeyeceğiz" 'ZATEN VERGİ VERİYORUZ' Ne var ki bu açıklamaya rağmen Bakırköylüler, belediyeden ödeme emri almaya devam ediyor. Şu günlerde Kartaltepe Mahallesi, Karacaoğlan Sokak'ta yaşayanlara 4 yıl önce yapılan taş kaplama çalışmasına iştirak faturası gönderiliyor. Her daireden 300 lira isteniyor. Tabii çevre sakinleri de 'Hani verdiğiniz sözler' diye soruyor... "Akıl alır gibi değil. Yolları, kaldırımları yenilemekle yükümlü belediyeler, bu çalışmaların giderlerini nasıl bizden ister? Zaten vergimizi veriyoruz. Herkesin 300 lirayı verme gücü olmayabilir. Ancak bunu düşünen yok ki!" diyerek tepkilerini dile getirdiler. ERZEN: HUKUKİ İNCELEME YAPILIYOR Bakırköylülerin bu iddialarına karşın Bakırköy Belediye Başkanı Ateş Ünal Erzen çarpıcı bir açıklama yaptı; "Biz göreve gelemeden önce katılım payları tahakkuk edildiği için şimdi mecburen adreslere gönderiyoruz. Yoksa suç işlemiş oluruz. Aylar önce Bakırköylülere verilmiş bir sözüm vardı.' Katılım payı almıyorum' demiştim. Bu sözün arkasındayım. Şu anda da makbuzları yasal mecburiyet yasal mecburiyet gereği gönderiyoruz. Ödeme almıyoruz. Bir yandan da kanundaki 'katılım payı alınır' ifadesini hukukçulara inceletiyoruz. Eğer uygulamaya tamamen son verirsek yasal olarak bir suç işlemiş olur muyuz diye araştırıyoruz." ZEYTİNBURNU’NDA DA BELEDİYE’YE TEPKİ YAĞIYOR Harcamalara iştirak payları ile ilgili olarak vatandaşlara gönderilen ödeme ihbarnameleri ve yapılan yollar ile ilgili talep edilen yüksek bedeller yoğun tepki ve şikâyetlere neden oluyor. Bizleri arayan çok sayıdaki okurumuz bu durumun gündeme getirilmesi araştırılmasını ve kamuoyunun bilgilendirilmesini talep etmişlerdir. İŞTE GAZETEMİZE GELEN ŞİKÂYETLERDEN BİR KAÇ ÖRNEK Ceyhun G….. Zeytinburnu Belediyesi Yol Bordur Taş Paraları---- Merhabalar, Uzun zamandır web sayfanızdaki haberleri takip ediyorum.. Zeytinburnu ile ilgili haberleri sayfanız üzerinden objektif olarak yayınlamaya çalışsanız da bu konuda nek adar başarılı olduğunuzdan emin değilim. Neticede Belediyeye yönelik çalışmalara yer verirken yaptıkları çalışmaların nelere mal olduğunu konu etmemeye devam ediyorsunuz. Son yıllarda zeytinburnunun yollarının yapımı ile gelişmesi, geçmiş belediye başkanlarının çalışmaması şeklinde yansıtılırken, kuşkusuz AKP lehine oy toplanmasına ve Murat Aydın yönetiminin yeniden seçilmesine neden olmuştur.. Ama gelin görün ki bu yol çalışmalarının masrafları evlere dağıtılan tebligatlar ile halka yükleniliyor.. Daire başına en az 220 TL gibi bir tutarın talep edildiği ve halkın mağdur edilmek istendiği bu ortamda, sizin tarafınızdan halen daha haber yapılmamakta.. Bu konunun artık üzerine gidilmesini rica ederim.. Saygılarımla EMRE A… Zeytinburnu Belediyesi Yol Bordur Taş Paraları… Belediyeye Kaldırım taşcılarını zengin ediyor. Halk çok tepkili 300-400 fatura taş parası almaya kalkıyorlar. Bununla niçin ilgili haber yapmıyorsunuz. Aslında bu konuyu Zeytinburnu halkına sorsanız çok daha faydalı olacaktır. Size yardımcı olması açısından birkaç detayı daha sizinle paylaşayım.. Araştırmalarıma göre Taş Bordur adı altında toplanan paralar binaların cephe boyutuna göre fiyatlandırılmış. 50 metrekare bir daireden istenen rakam 200 TL iken metrekare ve cephe büyüdükçe bu rakam binlerce lirayı buluyor.. Kapı kapı dolaşılarak verilen İhbarnamenin altına yazan yazı ise oldukça ilginç.. "İlk taksit tarihindeki peşin ödemelerde %25 indirim uygulanmaktadır" Kısacası 1 ay içersinde peşin ödeme yapılması durumunda %25 indirim uygulanacaktır deniyor.. Bu yazıyı görünce Belediyelerin Hizmet mi sunduklarını yoksa Ticaret mi yaptıklarını anlayamıyoruz? ZEYTİNBURNU HALKI FATURALARA ATEŞ PÜSKÜRÜYOR Bazı vatandaşlarımız bu kadar yüksek bir bedelin ödeneceği yol yapım çalışmalarına başlanmadan önce sokak sakinleri ile paylaşıp görüşlerinin alınması gerektiği, yolu yapıp seçimlerden sonra para talep edilmesinin uygun bir yöntem olmadığını bildirmişlerdir. Eski asfalt yollardan şikâyetçi olmadıklarını bu durumun fiilen meydana geldiği çalışmalar bittikten sonra yolların bozulmaya başladığını bu verilecek bedelin bütçelerini zorlayacağını itiraz etmek için nasıl bir yol izleyeceklerini bilmediklerini ve Belediye’nin icraat değil ticaret yaptığının altını çiziyorlar. ‘’FATURALAR YASAL FAKAT OTO KONTROL EKSİK’’ ‘’CHP Zeytinburnu Meclis üyeleri Fikret Konya ve İlkay Biberoğlu konuyla ilgili gazetemize özel bir açıklama yaptı’’. HARCAMALAR KATILMA PAYI NEDİR? ‘’Fikret Konya, yapılan açıklamada belediyelerin mahalli müşterek ihtiyaçların karşılanması için devletin toplama yetkisine sahip olduğu bazı gelirleri tahsil etmesi için 2464 sayılı belediye gelirleri kanununun çıkarılmıştır Belediye vergileri, belediye harçları ve harcamalara katılma payları başlıca gelir kaynakları arasında yer almaktadır ve vatandaşlarımıza gönderilen ödeme ihbarnameleri bu yasa hükmünden kaynaklanmaktadır. Kısaca belediyelerin yapmış olduğu asfalt, kaldırım ve alt yapı gibi harcamaların bu hizmetten faydalananlardan yasal hükümlere göre tahsil edilmesidir. Katılma payları öz kaynak olup kişinin etrafında gelişen belediye hizmetlerinin ve bedellerinin kontrol edilmesi için aynı zamanda bir otokontrol ve eleştiri sistemi olması önemsenmelidir. Bilinmesi gereken en önemli şey kendilerine yapılan hizmetlerin bedeli her zaman vatandaştan tahsil edilmesidir o nedenle kendilerine getirilen hizmetlerde sorgulayıcı olmak bireysel olarak maliyetini uygulamadan önce yaklaşıkta olsa öğrenmek gerekiyor’’. KATILMA PAYI NASIL HESAPLANIR? ‘’Öncelikle çalışma yapılan sokakta harcanan paranın bilinmesi gerekiyor. Sonra bu rakam çalışma yapılan sokağın tamamındaki toplam gayrimenkul değerine bölünerek bir oran bulunur Örnek olarak elimizde bulunan 5 Telsiz Mahallesi 102 sokakta bir vatandaşımıza gönderilen ihbarname üzerinden anlatalım’’. 1) Yol çalışması Mayıs 2007 de bitirilmiş 2) 102 Sokak yapımı için harcanan para: 129.641,48.TL 3) 102 Sokak bulunan tüm gayrimenkullerin rayiç değeri toplamı: 4.637.436,00.TL 4) 129.641,48 / 4.637.436,00 = 0,0279 5)Katılma payı toplamının 0.02’yi geçemeyeceği hükme bağlanmış tahsilâtın üst sınırı bu şekilde belirlenmiştir bu nedenle 0,0279 yerine katılma payı hesaplamasında 0.02 kullanılacaktır 102 sokakta gayrimenkul kıymeti 20.000.TL olan ne kadar katılma payı ödeyecektir? Burada kat sayı oranı 0.02X gayrimenkul kıymeti 20.000.TL =400.TL ödeme yapacaktır. Peşin öderse : =0.75 X 400 = 300 TL ödenecektir. Yol maliyeti ne kadar az olursa alınan katılma payları da o oranda azalır. Katılma payları itirazları nereye yapılır? ‘’2464 Sayılı belediye gelirleri kanununun 86 ve 96 maddeleri ile ilgili davalar İstanbul vergi mahkemeleri başkanlığına yapılmalıdır. Katılma payına esas olan hizmet bedelleri hesaplanırken bayındırlık iskân bakanlığı ve iller bankası tarafından çıkartılan rayiç bedel ve birim fiyatlara göre tutulan hesapların aşılmaması gerekmektedir. Bu uygulama piyasa rayiçleri üzerindeki tahsilâtları önlemek için getirilmiştir. Bazı belediyelerce meclis kararı alınarak asfalt ve yol yapım harcamaları için maktu tutar belirlenerek tutar belirlenmesinin doğru bir uygulama olmayacağı görüşündeyim’’. ‘’SEÇİMDEN ÖNCE YATIRIM SEÇİMDEN SONRA TAHSİLÂT’’ ‘’CHP Zeytinburnu Meclis Üyesi İlkay Biber, Fikret Konya bey'in teknik görüşlerine aynen katılıyorum. Vatandaş ekonomik açıdan darbe üstüne darbe alıyor. Harcamalara katılma payı ihbarnameleri bunun en son örneği, vatandaşlar her gün birimizin yanına geliyor. Seçimden önce yatırım seçimden sonra tahsilat yapılıyor. Vatandaşlardan yüksek bedeller talep ediliyor’’. ‘’UYGULAMA YASAL ANCAK ETİK DEĞİL’’ ‘’Çok sayıda vatandaş seçimden sonra geriye doğru vergi borcu çıkıyor. Yol harcama payları isteniyor. Bir yandan geçim sıkıntısı bir yanda belediye tarafından gönderilmiş ödeme emirleri insanları bunaltıyor. Seçim öncesi kendilerini bu kadar mağdur edecek ve bedel ödeyecekleri yol yapımlarının kendilerine anlatılması gerektiği seçimden önce bu konuda ses çıkarmadan seçim sonrası bu bedellerin istenmesi kamuoyu vicdanını yaralamıştır’’. ‘’ HİZMETİN BEDEL BOYU SORGULANMALI’’ ‘’İnsanlarımız bir hizmet ile karşı karşıya kaldıklarında mutlak memnuniyet yaşıyorlar. O süreçte yapılan hata ve kusurlar görülmüyor. Ancak yapılan hizmetlerin maliyetlerinin kendilerince karşılanacağını önceden bilseler asla o kadar teslimiyetçi olmaz ve işin gerekliliğini sorgularlar. Belki de o aşamada günümüz ekonomik gerçekleri ve deprem göz önüne alındığında yapılan çalışma gereksiz görülecek farklı hayati öncelikler öne çıkacaktır’’. TAHSİLÂT AŞAMASINDA TEPKİLER ARTACAKTIR? ‘’Vatandaşlar bu işin maliyetinin kendi üzerine düşen kısmını anlayınca tepkisi artacaktır. Belediyemiz bunu görünce daha planlı çalışmak zorunda kalacaktır. Seçim zamanlarında seçim yatırımı yapan sonrasında bu büyük bedelleri vatandaştan tahsil etmeye çalışanlar bundan sonra toplumun görüş ve mutabakatını almadan yüksek maliyetli işlere girişemeyeceklerdir. Belediyemiz ilan tahtasında katılma payı listeleri görülmemiştir bu da ayrı bir yasal eksikliktir’’. GÖKHAN KASAP-ZEYTİNBURNU BLD BAŞKAN. YARDIMCISI Bu yasal bir uygulamadır. Bunu İstanbul'da ilk Bakırköy Belediyesi başlattı. Bakırköy Belediye Başkanı Ateş Ünal Erzen geçen bir televizyon programında açıklama yaptı.'' Bir yandan da kanundaki 'katılım payı alınır' ifadesini hukukçulara inceletiyoruz. Eğer uygulamaya tamamen son verirsek yasal olarak bir suç işlemiş oluruz''. İŞTE KANUN MADDESİ Konu : Harcama Katılım Payı İLGİ: 16.04.2010 tarihli e-maile cevap Mustafa AYMAK Mali Hizmetler Müdürü ZEYTİNBURNU BELEDİYE BAŞKANLIĞI Mali Hizmetler Müdürlüğü 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'nun 86 - 94. maddeleri "Harcamalara Katılım Paylan"na ait düzenlemeleri içermektedir Yukarıda belirtilen Kanun hükmüne göre, Belediyeler tarafından yapılan yol, bordür, tretuvar vb. çalışmalardan dolayı, çalışma yapılan yol için çıkan toplam masrafın bir kısmı da yoldan faydalanan gayrimenkul sahipleri tarafından karşılanmaktadır. "Yol Harcamalarına Katılım Payı" gayrimenkulün emlak değerine göre tahakkuk etmekte olup, bu da mükellefin emlak değerinin %2'si nispetindedir. Tahakkuk eden bu pay, 2 yıl içinde, 4 eşit taksit halinde ödenebilmekte; peşin ödemelerde %25 indirim uygulanmaktadır. Belediyemiz tarafından sokağınızda yapılan çalışmalarından dolayı Belediye Kanunu hükümlerine göre tarafınıza harcamalara katılım payı tahakkuk ettirilmesi tamamen yasal hükümlere göre yapılmıştır. Bilgilerinize arz ederiz Yani biz kanun maddesini uyguluyoruz. Eğer bunu uygulamazsak bizlerde suç işlemiş oluruz dedi. ZEYTİNBURNUHABER GAZETESİ-ÖZEL HABER
İlçe belediyeleri, kaldırım ve yol çalışmalarının faturalarını vatandaşın sırtına yüklemeyi alışkanlık haline getirdi

Yıllar önce yapılan yaya yollarının, asfaltın, hatta yamaların parası bile İstanbullulardan isteniyor. Hem de talep edilen rakamlar hayli yüksek.

Bu konuda en büyük Tepkiyi Bakırköy göstermiş ve Başkan geri adım atmak zorunda kalmıştı. Hatta Bakırköy Belediye Başkanı Ateş Ünal Erzen tarihinde yapmış olduğu açıklamada şunları söylemişti; "Vatandaşın eline ulaşan makbuzların çok büyük bir kısmın ı tahsil etmedik, bundan sonra da etmeyeceğiz"
kullan
'ZATEN VERGİ VERİYORUZ'

Ne var ki bu açıklamaya rağmen Bakırköylüler, belediyeden ödeme emri almaya devam ediyor. Şu günlerde Kartaltepe Mahallesi, Karacaoğlan Sokak'ta yaşayanlara 4 yıl önce yapılan taş kaplama çalışmasına iştirak faturası gönderiliyor. Her daireden 300 lira isteniyor. Tabii çevre sakinleri de 'Hani verdiğiniz sözler' diye soruyor... "Akıl alır gibi değil. Yolları, kaldırımları yenilemekle yükümlü belediyeler, bu çalışmaların giderlerini nasıl bizden ister? Zaten vergimizi veriyoruz. Herkesin 300 lirayı verme gücü olmayabilir. Ancak bunu düşünen yok ki!" diyerek tepkilerini dile getirdiler.

ERZEN: HUKUKİ İNCELEME YAPILIYOR

Bakırköylülerin bu iddialarına karşın Bakırköy Belediye Başkanı Ateş Ünal Erzen çarpıcı bir açıklama yaptı; "Biz göreve gelemeden önce katılım payları tahakkuk edildiği için şimdi mecburen adreslere gönderiyoruz. Yoksa suç işlemiş oluruz. Aylar önce Bakırköylülere verilmiş bir sözüm vardı.' Katılım payı almıyorum' demiştim. Bu sözün arkasındayım. Şu anda da makbuzları yasal mecburiyet yasal mecburiyet gereği gönderiyoruz. Ödeme almıyoruz. Bir yandan da kanundaki 'katılım payı alınır' ifadesini hukukçulara inceletiyoruz. Eğer uygulamaya tamamen son verirsek yasal olarak bir suç işlemiş olur muyuz diye araştırıyoruz."

ZEYTİNBURNU’NDA DA BELEDİYE’YE TEPKİ YAĞIYOR

Harcamalara iştirak payları ile ilgili olarak vatandaşlara gönderilen ödeme ihbarnameleri ve yapılan yollar ile ilgili talep edilen yüksek bedeller yoğun tepki ve şikâyetlere neden oluyor.
Bizleri arayan çok sayıdaki okurumuz bu durumun gündeme getirilmesi araştırılmasını ve kamuoyunun bilgilendirilmesini talep etmişlerdir.
kullan
İŞTE GAZETEMİZE GELEN ŞİKÂYETLERDEN BİR KAÇ ÖRNEK

Ceyhun G…..
Zeytinburnu Belediyesi Yol Bordur Taş Paraları---- Merhabalar, Uzun zamandır web sayfanızdaki haberleri takip ediyorum.. Zeytinburnu ile ilgili haberleri sayfanız üzerinden objektif olarak yayınlamaya çalışsanız da bu konuda nek adar başarılı olduğunuzdan emin değilim. Neticede Belediyeye yönelik çalışmalara yer verirken yaptıkları çalışmaların nelere mal olduğunu konu etmemeye devam ediyorsunuz. Son yıllarda zeytinburnunun yollarının yapımı ile gelişmesi, geçmiş belediye başkanlarının çalışmaması şeklinde yansıtılırken, kuşkusuz AKP lehine oy toplanmasına ve Murat Aydın yönetiminin yeniden seçilmesine neden olmuştur.. Ama gelin görün ki bu yol çalışmalarının masrafları evlere dağıtılan tebligatlar ile halka yükleniliyor.. Daire başına en az 220 TL gibi bir tutarın talep edildiği ve halkın mağdur edilmek istendiği bu ortamda, sizin tarafınızdan halen daha haber yapılmamakta.. Bu konunun artık üzerine gidilmesini rica ederim.. Saygılarımla

EMRE A…
Zeytinburnu Belediyesi Yol Bordur Taş Paraları…

Belediyeye Kaldırım taşcılarını zengin ediyor. Halk çok tepkili 300-400 fatura taş parası almaya kalkıyorlar. Bununla niçin ilgili haber yapmıyorsunuz. Aslında bu konuyu Zeytinburnu halkına sorsanız çok daha faydalı olacaktır. Size yardımcı olması açısından birkaç detayı daha sizinle paylaşayım.. Araştırmalarıma göre Taş Bordur adı altında toplanan paralar binaların cephe boyutuna göre fiyatlandırılmış. 50 metrekare bir daireden istenen rakam 200 TL iken metrekare ve cephe büyüdükçe bu rakam binlerce lirayı buluyor.. Kapı kapı dolaşılarak verilen İhbarnamenin altına yazan yazı ise oldukça ilginç.. "İlk taksit tarihindeki peşin ödemelerde %25 indirim uygulanmaktadır" Kısacası 1 ay içersinde peşin ödeme yapılması durumunda %25 indirim uygulanacaktır deniyor.. Bu yazıyı görünce Belediyelerin Hizmet mi sunduklarını yoksa Ticaret mi yaptıklarını anlayamıyoruz?

ZEYTİNBURNU HALKI FATURALARA ATEŞ PÜSKÜRÜYOR
kullan
Bazı vatandaşlarımız bu kadar yüksek bir bedelin ödeneceği yol yapım çalışmalarına başlanmadan önce sokak sakinleri ile paylaşıp görüşlerinin alınması gerektiği, yolu yapıp seçimlerden sonra para talep edilmesinin uygun bir yöntem olmadığını bildirmişlerdir.

Eski asfalt yollardan şikâyetçi olmadıklarını bu durumun fiilen meydana geldiği çalışmalar bittikten sonra yolların bozulmaya başladığını bu verilecek bedelin bütçelerini zorlayacağını itiraz etmek için nasıl bir yol izleyeceklerini bilmediklerini ve Belediye’nin icraat değil ticaret yaptığının altını çiziyorlar.
kullan
‘’FATURALAR YASAL FAKAT OTO KONTROL EKSİK’’

‘’CHP Zeytinburnu Meclis üyeleri Fikret Konya ve İlkay Biberoğlu konuyla ilgili gazetemize özel bir açıklama yaptı’’.

HARCAMALAR KATILMA PAYI NEDİR?

‘’Fikret Konya, yapılan açıklamada belediyelerin mahalli müşterek ihtiyaçların karşılanması için devletin toplama yetkisine sahip olduğu bazı gelirleri tahsil etmesi için 2464 sayılı belediye gelirleri kanununun çıkarılmıştır

Belediye vergileri, belediye harçları ve harcamalara katılma payları başlıca gelir kaynakları arasında yer almaktadır ve vatandaşlarımıza gönderilen ödeme ihbarnameleri bu yasa hükmünden kaynaklanmaktadır. Kısaca belediyelerin yapmış olduğu asfalt, kaldırım ve alt yapı gibi harcamaların bu hizmetten faydalananlardan yasal hükümlere göre tahsil edilmesidir. Katılma payları öz kaynak olup kişinin etrafında gelişen belediye hizmetlerinin ve bedellerinin kontrol edilmesi için aynı zamanda bir otokontrol ve eleştiri sistemi olması önemsenmelidir.

Bilinmesi gereken en önemli şey kendilerine yapılan hizmetlerin bedeli her zaman vatandaştan tahsil edilmesidir o nedenle kendilerine getirilen hizmetlerde sorgulayıcı olmak bireysel olarak maliyetini uygulamadan önce yaklaşıkta olsa öğrenmek gerekiyor’’.

KATILMA PAYI NASIL HESAPLANIR?

‘’Öncelikle çalışma yapılan sokakta harcanan paranın bilinmesi gerekiyor. Sonra bu rakam çalışma yapılan sokağın tamamındaki toplam gayrimenkul değerine bölünerek bir oran bulunur Örnek olarak elimizde bulunan 5 Telsiz Mahallesi 102 sokakta bir vatandaşımıza gönderilen ihbarname üzerinden anlatalım’’.

1) Yol çalışması Mayıs 2007 de bitirilmiş
2) 102 Sokak yapımı için harcanan para: 129.641,48.TL
3) 102 Sokak bulunan tüm gayrimenkullerin rayiç değeri toplamı: 4.637.436,00.TL
4) 129.641,48 / 4.637.436,00 = 0,0279
5)Katılma payı toplamının 0.02’yi geçemeyeceği hükme bağlanmış tahsilâtın üst sınırı bu şekilde belirlenmiştir bu nedenle 0,0279 yerine katılma payı hesaplamasında 0.02 kullanılacaktır
102 sokakta gayrimenkul kıymeti 20.000.TL olan ne kadar katılma payı ödeyecektir?
Burada kat sayı oranı 0.02X gayrimenkul kıymeti 20.000.TL =400.TL ödeme yapacaktır. Peşin öderse : =0.75 X 400 = 300 TL ödenecektir. Yol maliyeti ne kadar az olursa alınan katılma payları da o oranda azalır.

Katılma payları itirazları nereye yapılır?

‘’2464 Sayılı belediye gelirleri kanununun 86 ve 96 maddeleri ile ilgili davalar İstanbul vergi mahkemeleri başkanlığına yapılmalıdır. Katılma payına esas olan hizmet bedelleri hesaplanırken bayındırlık iskân bakanlığı ve iller bankası tarafından çıkartılan rayiç bedel ve birim fiyatlara göre tutulan hesapların aşılmaması gerekmektedir.

Bu uygulama piyasa rayiçleri üzerindeki tahsilâtları önlemek için getirilmiştir. Bazı belediyelerce meclis kararı alınarak asfalt ve yol yapım harcamaları için maktu tutar belirlenerek tutar belirlenmesinin doğru bir uygulama olmayacağı görüşündeyim’’.

‘’SEÇİMDEN ÖNCE YATIRIM SEÇİMDEN SONRA TAHSİLÂT’’

‘’CHP Zeytinburnu Meclis Üyesi İlkay Biber, Fikret Konya bey'in teknik görüşlerine aynen katılıyorum. Vatandaş ekonomik açıdan darbe üstüne darbe alıyor. Harcamalara katılma payı ihbarnameleri bunun en son örneği, vatandaşlar her gün birimizin yanına geliyor. Seçimden önce yatırım seçimden sonra tahsilat yapılıyor. Vatandaşlardan yüksek bedeller talep ediliyor’’.

‘’UYGULAMA YASAL ANCAK ETİK DEĞİL’’

‘’Çok sayıda vatandaş seçimden sonra geriye doğru vergi borcu çıkıyor. Yol harcama payları isteniyor. Bir yandan geçim sıkıntısı bir yanda belediye tarafından gönderilmiş ödeme emirleri insanları bunaltıyor. Seçim öncesi kendilerini bu kadar mağdur edecek ve bedel ödeyecekleri yol yapımlarının kendilerine anlatılması gerektiği seçimden önce bu konuda ses çıkarmadan seçim sonrası bu bedellerin istenmesi kamuoyu vicdanını yaralamıştır’’.
kullan
‘’ HİZMETİN BEDEL BOYU SORGULANMALI’’

‘’İnsanlarımız bir hizmet ile karşı karşıya kaldıklarında mutlak memnuniyet yaşıyorlar. O süreçte yapılan hata ve kusurlar görülmüyor. Ancak yapılan hizmetlerin maliyetlerinin kendilerince karşılanacağını önceden bilseler asla o kadar teslimiyetçi olmaz ve işin gerekliliğini sorgularlar. Belki de o aşamada günümüz ekonomik gerçekleri ve deprem göz önüne alındığında yapılan çalışma gereksiz görülecek farklı hayati öncelikler öne çıkacaktır’’.

TAHSİLÂT AŞAMASINDA TEPKİLER ARTACAKTIR?

‘’Vatandaşlar bu işin maliyetinin kendi üzerine düşen kısmını anlayınca tepkisi artacaktır. Belediyemiz bunu görünce daha planlı çalışmak zorunda kalacaktır. Seçim zamanlarında seçim yatırımı yapan sonrasında bu büyük bedelleri vatandaştan tahsil etmeye çalışanlar bundan sonra toplumun görüş ve mutabakatını almadan yüksek maliyetli işlere girişemeyeceklerdir. Belediyemiz ilan tahtasında katılma payı listeleri görülmemiştir bu da ayrı bir yasal eksikliktir’’.

GÖKHAN KASAP-ZEYTİNBURNU BLD BAŞKAN. YARDIMCISI
kullan
Bu yasal bir uygulamadır. Bunu İstanbul'da ilk Bakırköy Belediyesi başlattı. Bakırköy Belediye Başkanı Ateş Ünal Erzen geçen bir televizyon programında açıklama yaptı.'' Bir yandan da kanundaki 'katılım payı alınır' ifadesini hukukçulara inceletiyoruz. Eğer uygulamaya tamamen son verirsek yasal olarak bir suç işlemiş oluruz''. İŞTE KANUN MADDESİ Konu : Harcama Katılım Payı İLGİ: 16.04.2010 tarihli e-maile cevap Mustafa AYMAK Mali Hizmetler Müdürü ZEYTİNBURNU BELEDİYE BAŞKANLIĞI Mali Hizmetler Müdürlüğü 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'nun 86 - 94. maddeleri "Harcamalara Katılım Paylan"na ait düzenlemeleri içermektedir Yukarıda belirtilen Kanun hükmüne göre, Belediyeler tarafından yapılan yol, bordür, tretuvar vb. çalışmalardan dolayı, çalışma yapılan yol için çıkan toplam masrafın bir kısmı da yoldan faydalanan gayrimenkul sahipleri tarafından karşılanmaktadır. "Yol Harcamalarına Katılım Payı" gayrimenkulün emlak değerine göre tahakkuk etmekte olup, bu da mükellefin emlak değerinin %2'si nispetindedir. Tahakkuk eden bu pay, 2 yıl içinde, 4 eşit taksit halinde ödenebilmekte; peşin ödemelerde %25 indirim uygulanmaktadır. Belediyemiz tarafından sokağınızda yapılan çalışmalarından dolayı Belediye Kanunu hükümlerine göre tarafınıza harcamalara katılım payı tahakkuk ettirilmesi tamamen yasal hükümlere göre yapılmıştır. Bilgilerinize arz ederiz Yani biz kanun maddesini uyguluyoruz. Eğer bunu uygulamazsak bizlerde suç işlemiş oluruz dedi. ZEYTİNBURNUHABER GAZETESİ-ÖZEL HABER

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve zeytinburnuhaber.org sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
bahis siteleri spor bahisleri yüksek oranlar banko iddaa tahminleri